lördag 25 juni 2011

Midsommar i Dalarna

Idag bar det av till Norn för att kolla majstångsresningen som är en tradition för min familj samt farmor och Bert. Ganska mysigt faktiskt, möta alla stockholmare och alla som kommer hit till Dalarna för att fira midsommar. Hade tur med vädret i alla fall, lite molnigt först men sedan blev det soool! Skönt!

Har tagit några kort sedan bjuder jag på 2 av dom videorna jag filmade när folk dansade.
Kanske inte är så kul för alla svenskar som vet om detta, men har ju som sagt läsare från andra länder med eftersom jag har kontakter lite här och där, bland annat Schweiz, Belgien och Italien som inte firar detta som tycker att det är kul att få se lite av det vi gör här.








1 kommentar:

  1. jättefin blogg mirre! :D
    svar: tack så jättemycket, gud vad glad jag blir :')

    SvaraRadera

Tell me what you think! ;>