tisdag 3 maj 2011

Hemma i Sverige

Ja kom som sagt hem igår (2 maj), men var för trött för att blogga. Så här kommer ett inlägg om det mesta eftersom att det var för drygt att blogga där med hans tangentbord, haha.

Som sagt så var jag för trött igår för att blogga eftersom det blev en massa krångel. Åkte 08.30 till flygplatsen i Genéve för att vi ville vara i tid till 11.00 ifall det skulle vara kontroller på vägen dit osv, vi var där 09.45 och ställde oss i kön som redan var öppen, MEN...när vi väl kom fram efter en lång tid av köande så hittar han mig inte..eller snarare sagt han hittar inte mitt plan. Så han ber mig gå ner till SAS avdelningen som hans nyss ringt, för att få en ny biljett till ett plan eftersom mitt plan var inställt sen några dagar tillbaka, suck! Så skyndar ner dit där hon ger mig 2 nya biljetter! Skulle alltså skynda med ett flyg som gick om en halvtimme, och som dessutom inte var ett direktflyg, utan fick byta i München/Tyskland, och jag som INTE ville ha ett sånt flyg..så skyndade mig att lämna väskan och skynda igenom kontrollen och skynda till gaten! Och jag hade gate D27..och D var såklart lååångt bort. Eftersom Genéves flygplats är ENORM. Lovade att det tog runt 10 min även fast jag gick på rullbanden (alltså sådana som är helt raka, varken uppför eller nedför) och jag menar, det går ju fort att gå på dom, så förstå vilken stress jag hade som kände att jag aldrig kom fram, haha. Men lyckades hinna med det, tog 30 minuter att flyga till München, sedan kom en buss och hämtade oss när vi landat och tar oss till ingången, och jag har ju redan biljett till flyget till Stockholm eftersom hon gav mig den i Genéve, och väskan behöver jag inte tänka på för den flyttas över automatiskt till nästa flyg, så kollar på biljetten och ser att det står G18, så letar på det och väntar, på ett flyg som var proppfullt! Hade väl en enorm tur som kom på det planet i sista sekund. Fick gratis baguette och någonting att dricka på planet. Antingen cola, öl, vin, olika juicer, vatten osv...en massa! Tog dock en cola. Landade i Stockholm, stog i typ 10 min och väntade på väskan sen gick jag ut och mötte familjen i terminal 5. Var en enormt stressad resa, med huvudvärk på sista planet hem! Men hade i alla fall fönsterplats varje gång jag flög, även dit.

Sedan om min tid där, den var helt underbar! Att få se min pojkväns liv i Schweiz kunde inte bli annat än fantastiskt! Hans hus, hans vänner, hans stad..hans liv liksom, och det han gör när han inte är med mig på msn, haha. Sedan när han jobbade så tog hans mamma och pappa med mig runt om i Schweiz och visade mig en hel del fina och coola ställen, Schweiz är verkligen ett land för dom som gillar att fotografera natur! Och byggnader med! Vill lätt dit igen. Och dagen efter att jag kommit (lördag) så var det grillfest med hans vänner, där Olivier som vi var hos köpte mat åt alla, medan hans kompis köpte öl åt alla, helt sick vad snälla alla är och generösa! Och Cedéric köpte chips och dipp till mig och Jeremiah, gulligt! Fick även ett halsband av Marie för att hon var så glad att träffa mig, aww! Har haft det bästa sista lovet kan jag lova, nu plugg sista veckorna sedan studenten! Och efter det så blir det nog Frankrike i sommar med Jeremiah och hans familj! Till Cap d'agde, så jääävla fint! Känns bra att komma ut runt om i världen och även stöta på dessa problem med plan så man lär sig osv, känns bra i alla fall. Känns som att livet går lite åt rätt håll faktiskt :')

Här kommer lite bilder!







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tell me what you think! ;>