lördag 31 oktober 2009

RISE AGAINST!!

Ja igår bar det ju av mot Stockholm med Matilda.
Åkte med tåget som gick 06.17.
Hade lugnt och skönt på tåget med musik i öronen.
Sen hoppade vi av på centralen, där vi såg en kändis
från Skilda Världar, ett gammalt tv-program för er
som inte vet. Sen drog vi till donken runt 8 för att käka
lite frukost medans vi väntade på att affärerna skulle
öppna vid 10. Haha jadu, hade lite kul inne på donken minsann ;)

Sen shoppade vi loss ett tag och sen blev det tunnelbana
och tvärbana till fryshuset där Rise Against ♥ skulle spela.
Vi köade från 14.00-18.30, laaagomt kallt alltså!
Tappade känseln i fingrar och fötter och fick ont i lungorna ett tag.
Men sen redade två stockholmare oss med filt och vantar ^^
Ett enormt tack där alltså! Sen stod vi och snackade med dom
och några killar som stod framför. Och ja, ena vakten var riktigt
trevlig och rolig, han snackade ganska mycket med oss.
Han kände även igen mig i publiken i pausen mellan förbandet
och RA. Han gav mig vatten, han såg att vi behövde det.
Blev moshpit och skit längstfram, vi kunde inte röra oss, så
trångt var det! Alla tröck på bakifrån, från vänster och höger!
vi fick armbåga människor för att dom skulle flytta på sig osv.
Dom bredvid mig var sjukt fulla och jätte jobbiga. Men när
förbandet spelat klart och vi hört en låt med RA var vi tvungna
att flytta bak, gick verkligen inte att vara där framme, syrebrist,
svett, trångt osv. Plus att jag fick sjukt ont! Rivsår på näsan med haha.
Kommer nog lite bilder senare :)

Men senare när vi flyttat bak lite kunde vi njuta förfullt av konserten :)
Skrek röven av oss och sjöng som satan. Filmade gjorde jag också, ganska
mycket faktiskt haha. Bästa dagen på länge :)
Och dom sjöng alla låtar jag ville höra.
Helt sjukt vilken härlig stämning och känsla det är på en konsert alltså.
Man blir så glad, och vill bara höra mer och mer av bandet.

Men det led mot sitt slut och vi for hemma trött som as i bilen,
jag och Matilda sov extremt gott inatt ;D i alla fall i bilen haha.
Stendöd var man ^^

Så..idag är det lördag och jag har ingen aning om vad som händer.
Ska i alla fall käka thaimat när resten av familjen kommer hem :)
Men ska förmodligen dra ut och träffa lite folk.
Hör av er!? ;*

Puss & smek fingerlek ♥





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tell me what you think! ;>